Az Enneagram egy olyan személyiségtipológiai módszer, ami 9 emberi alaptípust foglal rendszerbe. Sikerének titka, hogy a jellemzésen túl utat mutat a kívánt változás irányába. Nemcsak karakterizál, hanem rá is kérdez a tipikus magatartások motivációira és felfedi az élet- és magatartási mintákat. Kezelései stratégiát és együttműködési elveket fogalmaz meg.
Az Enneagram egyfajta lelki térkép az optimális együttműködés elősegítéséhez.
A cégünk által TESTRESZABOTTAN ADAPTÁLT Enneagram tréning segítségével könnyedén megállapítható, hogy melyik munkatárs milyen pozícióra a legalkalmasabb, kivel tud hatékonyan együttműködni, és milyen motivációs eszközökkel érhetünk el nála teljesítménynövekedést.
A tréningen a személyiségtipológiák rövid történeti áttekintése és az alapfogalmak tisztázása után bemutatásra kerülnek az egyes karaktertípusok jellemzői és motivációi, majd áttekintjük és elemezzük a tipikus foglalkozásokat és beosztásokat az egyes karakterekre jellemzően. Ennek tükrében meghatározzuk mit várhatunk az egyes karakterektől mint kollégáktól és/vagy vezetőktől, összegyűjtjük az alap-megfigyelési pontokat, továbbá bemutatjuk, miként kerülhetőek el az elemzési csapdák.
ALKALMAZÁSI LEHETŐSÉGEK:
Humán erőforrás-gazdálkodás (HRM) az Enneagram segítségével:
- Kiválasztás, toborzás
- Kommunikációs, öltözködési, viselkedési és tárgyaláskultúra
- Megfelelő irodai légkör kialakítása (térrendezés, testbeszéd, tolerancia)
- Kultúra-közi ellentétek, diverzifikációs problémák kezelése
Ügyfélkapcsolat-kezelés (CRM) az Enneagram segítségével:
- Harmonikus ügyfélkezelési stratégiák
- Stresszhelyzetek, nehéz szituációk és problémás ügyfelek kezelése
- Tárgyalások megszervezése a résztvevő karakterek ismeretében
Szolgáltatási / kereskedelmi folyamatok támogatása (Sales)
- Harmonikus ügyfélkezelési stratégiák
- Stresszhelyzetek, nehéz szituációk és problémás ügyfelek kezelése
- Tárgyalások megszervezése a résztvevő karakterek ismeretében